Beiträge
Töpper, D., Isensee, F. (2023).
Zur Verwobenheit von Fachwissen und Pathologien –Die (Nicht-)Thematisierung von Lese- und Schreibversagen in pädagogischen Handbüchern und psychologischer Forschung.
In: Ralf Mayer, Julia Golle, Ralf Parade und Steffen Wittig (Hrsg.) Schule und Pathologisierung, 90-108.
Caruso, M., Isensee, F. (2023).
Literalität, politische Exklusion, Schulexpansion. Eine Forschungshypothese über die Auswirkungen der literalitätbasierten Regulierung des Wahlrechts in den Americas im langen 19. Jahrhundert In: Jahrbuch für Historische Bildungsforschung 28. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 157-181.
Isensee, F., Töpper, D. (2023).
Working Together, Writing Together. A Call for Collaborative Writing Support Structures. In: JoSch Online. Vol. 2023.
Isensee, F., Töpper, D. (2023).
Fusion Models in the Making – Academic and Writing Support for PhD Students in the Humanities in US-American and German Universities In: Lars Jenßen, Daniel Töpper, Niels Uhlendorf (Hrsg.) Interdisziplinäre Beiträge zur Bildungsforschung. Berlin: Berlin University Press, 155-173.
Garz, J. T., Isensee, F., Töpper, D. (2022).
Knowledge in the Making: Methodological Considerations on the Production, Dissemination, and Usage of “Small Forms in Education".
In: Lundberg, B. (Hrsg.) Nordic Journal of Educational History (NJEdH) Special Issue: Exploring the History of Knowledge and Education Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 39-62.
Isensee, F. (2022).
"Recommended for Ungraded Class" – The Construction of Normalcy in Expert Reports in 1920s New York City.
In: Moser, V. & Garz, J. (Hrsg.) Das A(b)normale in der Pädagogik. Wissenspraktiken – Wissensordnungen – Wissensregime. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 171-182.
Isensee, F. (2021).
"Intelligence Tests were given in order to obtain a basis for classifying the pupils" – Die Reclassification Projects in New York City in den 1920er Jahren.
In: Reh, S., Bühler, P., Hofmann, M. & Moser, V. (Hrsg.) Schülerauslese, schulische Beurteilung und Schülertests 1880-1980. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 225-240.
Isensee, F., Töpper, D. (2021).
Institutionalisierung von Entwicklungsnormen im Elementarschulwesen – Schülerentwicklung und Jahrgangsgruppierung in Preußen und den USA im 19. Jahrhundert.
In: Zeitschrift für Pädagogik 2021 (2), 166-185.
Töpper, D., Isensee, F. (2020).
From «School Buildings» to «School Architecture» – School Technicians, Grand School Buildings and Educational Architecture in Prussia and the USA in the Nineteenth Century.
In: Historia y Memoria de la Educación 13 (2021), 375-423.
Caruso, M, Hof, B. E., Landahl, J., Riettiens, L., Roldán Vera, E., Isensee, F., Töpper, D. (2020).
Perspectives on Transnational and Transatlantic Research in History of Education. A Round Table Discussion on Its State of the Art, Challenges, and Future Directions.
In: F. Isensee, A. Oberdorf & D. Töpper (Hrsg.) Transatlantic Encounters in History of Education: Translations and Trajectories from a German-American Perspective, 276-301
Isensee, F. (2020).
“The Past and Present State of Education, in the United States, and in Foreign Countries” Foreign Education Systems in US Educational Periodicals, 1830–1890s.
In: F. Isensee, A. Oberdorf & D. Töpper (Hrsg.) Transatlantic Encounters in History of Education: Translations and Trajectories from a German-American Perspective, 151-164.
Isensee, F., Töpper, D. (2020).
The kids are alright – Let’s talk about our supervisors instead.
In: International Journal for the Historiography of Education 10(1), S. 85-89.
Isensee, F., Wolter, A. (2017).
Nicht-traditionelle Studierende in internationaler Perspektive - Eine vergleichende Untersuchung
In: Zeitschrift Hochschule und Weiterbildung 2017(1), S. 13-23.