Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Deutschunterricht und seine Didaktik in der Primarstufe

Forschung

Dr. Farriba Schulz

• Bilderbuchforschung
• Kindheitsbilder in der Kinder- und Jugendliteratur und ihren Medien

• Inklusive Kinder- und Jugendliteratur und ihre Medien
• Ästhetisches Lernen und (Visual) Literacy
• Mehrsprachigkeit im Deutschunterricht der Grundschule

 

Drittmittelprojekte
09/2023– 09/2026

Principal Investigator and coordinator at Humboldt-Universität zu Berlin; in cooperation with University of Malta, University of Wroclaw & Amnesty International Poland

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Seen & Heard: Young People's Voices and Freedom of Expression, gefördert von Erasmus+ KA220-HED - Cooperation Partnerships in Higher Education, ist ein Projekt zur freien Meinungsäußerung, das sich auf junge Menschen in Europa konzentriert. Seine Hauptziele sind die Koproduktion von kreativem Protest und die Mobilisierung des Menschenrechts auf freie Meinungsäußerung MIT jungen Menschen, die hier als Künstler:innen und Produzent:innen in ihrem eigenen Recht betrachtet werden. Unterstützt werden sie dabei von Wissenschaftler:innen, Pädagogen:innen, Künstler:innen, Aktivist:innen, Verleger:innen und politischen Entscheidungsträger:innen. Weitere Informationen finden Sie unter www.seenandheardproject.eu ooder Sie kontaktieren uns unter: seenandheard@um.edu.mt

 

Seen & Heard: Young People's Voices and Freedom of Expression, funded by Erasmus+ KA220-HED - Cooperation Partnerships in Higher Education, is a freedom of expression project, centered on young people in Europe. Its key objectives are identified as the co-production of creative protest and mobilisation of the human right of freedom of expression WITH young people, considered here as artists and makers in their own right. They receive support from researchers, educators, artists, activists, publishers, and policy makers. 

For further information please view www.seenandheardproject.eu or write to us on: seenandheard@um.edu.mt

01/2022-03/2023 mit Maureen Maisha Auma & Melanie Ramdarshan Bold: Inclusive Children’s Literature in the Scottish and German Primary Classrooms: A Participatory Action Research Approach to Reading for Pleasure; The Royal Society of Edinburgh
10/2021-08/2022 mit Bettina Kümmerling-Meibauer: Sammelband Transformation and Continuity: Political and Cultural Changes in Children’s Literature from the Past Century to the Present Day (Winter Verlag); Max Traeger Stiftung
2021 mit Petra Anders & Bettina Kümmerling-Meibauer: 15th International Child and the Book Conference https://www.cbc2020.org; Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG); Max Traeger Stiftung
seit 2017 Ästhetische Bildung und Sprachbildung – kooperative Bildungsprozesse; Potsdam Graduate School