Concluded Projects
Between Sudetenland-Nationalism and Reich-Identity. The German-speaking school system in the Reichsgau Sudetenland 1938-45.
(PhD Project, HU)
Stefan Schatz
Entstehung und Steuerung "gemischter" unterrichtsorganisatorischer Normen im Transfervergleich (Spanien, Irland, Indien, ca. 1840-1900)
(DFG-Project, HU)
Marcelo Caruso (Leitung), Till Eble, Judith Kutter, Maria Moritz
"Gelehrter Eklektizismus?" Ideologische und philosophische Strukturierung schulpolitisch-unterrichtsorganisatorischer Normen in Spanien (2. Hälfte des 19. Jahrhunderts)
(PhD Project, HU)
Till Eble
Photographical practice and educational collaboration in the pedagogical area of the GDR using the example of the "School of Friendship" in Straßfurt
(PhD Project, HU)
En la escuela con el yanqui - Maestros viajeros, expertos visitantes y transferencia educativa, Estados Unidos-Chile, 1902-1931
(In der Schule mit dem yankee - Reisende Lehrer_innen, besuchende Experten und Bildungstransfer, USA-Chile, 1902-1931)
(PhD Project, HU)
Marco Rodríguez
The Gait as Political Choreography - Political School Cermenonies for the Consolidation of the Nation-state in Germany and Japan (1873-1945)
(PhD Project, HU)
Ami Kobayashi
Militant Education. Liberation struggle, conscientization, and
underground educational structures in Guinea Bissau 1963-1978
(PhD Project, HU)
Sonia Vaz Borges