Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Vergleichende und Internationale Erziehungswissenschaft

Forschungsseminar Sommer 2017

 

Eva Liias


 

Freie Universität Berlin

[20.04.2017]

Internationalization and institutional change at Japanese universities

 
 

Erika Gericke


 

Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg

[27.04.2017]

Berufsbildungskulturen im Vergleich - soziale Praktiken im deutschen und englischen Berufsschulunterricht in Kfz-Mechatroniker- und Büromanagementklassen

 
 

Sam Sellar


 

Manchester Metropolitan University

[04.05.2017]

The development of data infrastructure in national school systems

 
 

Camilla Addey


 

HU Berlin

[11.05.2014]

'Golden relics & historical standards: how the OECD is expanding global education governance through PISA for Development'

 
 

Jürgen Schriewer


 

[18.05.2017]

Defining Institution and Academic Distinction: The University and the Doctorate in Germany

 
 

Himmelfahrt 


 

[25.05.2017]

- es findet kein Kolloquium statt -

 
 

Gustavo Fischmann


 

Mary Lou Fulton Teachers College, Arizona State University

[01.06.2017]

"Education research: For whom and to what end? An analysis of knowledge mobilization strategies developed by Schools of Education"

 
 

Jakob Erichsen


 

HU Berlin

[08.06.2017]

"Zwischen Meritokratie und Parentokratie. Die Außendarstellung exklusiver Internatsschulen in Deutschland."

 
 

Cristina Alarcón


 

HU Berlin

[15.06.2017]

"Shaping Minds". Transnationale Diffusion und kulturspezifische Rezeption des "Aptitude Testing" im kalten Krieg (Chile, Schweden, Israel)

 
 

Marco Rodríguez


 

HU Berlin

[22.06.2017]

Die Chilenische Konstruktion des US-amerikanischen Bildungsmodells 1902-1931

 
 

Alicia Sianes Bautista


 

Universidad Nacional de Educación a Distancia

[29.06.2017]

"Das akademische Studium der Pädagogik in Deutschland, England und Spanien. Eine vergleichende Studie"

 
 

Fanny Oehme


 

HU Berlin

[06.07.2017]

Gerechte Schulinspektion aus der Perspektive von Inspektor_innen - Einblicke in die Empirie

 
 

Nancy Kendall


 

University of Wisconsin-Madison

[13.07.2017]

Is Girls’ Education Dangerous? Girl-Focused Education and Sexual Health Interventions in International Development

 
 

Anne Koester


 

Europa-Universität Viadrina

[20.07.2017]

From intercultural to inclusive education. An analysis of the impact of educational reforms on elementary schools with indigenous students in Mexico City. (2012-2016)