Forschungsseminar und Gastvorträge Winter 2021/22
Jakob Erichsen |
|
HU Berlin [28.10.2021] Ich skizziere hier keine ferne, fiktive Zukunft. Alles, was ich anführe, habe ich gesehen.” |
|
Haiqin Ning |
|
HU Berlin [04.11.2021] Mediendiskurs zu Referenzgesellschaften und PISA: ein Vergleich zwischen Deutschland und der VR China |
|
Kathleen Falkenberg |
|
HU Berlin [11.11.2021] For-profit providers in early childhood education and care: a Swedish-German success story? |
|
Flavio Carvalhaes |
|
Federal University of Rio de Janeiro / UFRJ [18.11.2021] Meritocracy for whom? Socioeconomic status, race, and performance in access to postsecondary education in Brazil |
|
Julian Hamann |
|
HU Berlin [25.11.2021] Leistungsbewertung in der Wissenschaft |
|
Karin Tröber |
|
HU Berlin [02.12.2021] Masterarbeit: Priorität Körpergröße - über die soziale Norm und die damit einhergehende Selektion, anhand der Körpergröße, innerhalb der heterosexuellen Partner*Innenwahl. |
|
Projektgruppe (Florian Waldow, Marcelo Caruso, Peter Berger, Ana Werstätter Caravaca und WalterFritsch) |
|
HU Berlin, FU Berlin [09.12.2021] Einblicke in das Projekt: Negotiating the Future of Education: The UNESCO’s Futures of Education-initiative and the OECD’s Future of Education and Skills 2030-initiative |
|
- Sitzung für Studierende - |
|
[16.12.2021]
|
|
Jakob Erichsen |
|
HU Berlin [06.01.2022] Wohin wird das führen? Antizipierte Folgeprobleme als bildungspolitisches Argument in der deutschsprachigen Digitalisierungsdebatte. |
|
- Sitzung für Studierende - |
|
[13.01.2022]
|
|
Susanne Ress |
|
Universität Bamberg [20.01.2022] Representations of Humans, Nature and Climate Change in African and European School Curricula and UNESCO Frameworks |
|
Nadine Bernhard, Nadine Dörffer*, Christian Imdorf* |
|
HU Berlin, *Universität Hannover [27.01.2022] Opening the Black Box of Vocationally Oriented Schools in Germany: How do Organizational Structures and Pedagogical Practices Support Access to Higher Education? |
|
Rachel Brooks |
|
University of Surrey [04.02.2022] Higher education timescapes: Temporal understandings of students and learning' |
|
Annina Förschler |
|
Helmut Schmidt Universität Hamburg [10.02.2022] Where are we heading? New spatiotemporal forms of digital educational policy making: the case of a German Hackathon |
|
Kathleen Falkenberg, Nadine BernhardHU Berlin [17.02.2022] Unsupervised leisure time and the “normal biography” of children in the GDR and other (post)socialist countries– Collective memory work on childhood memories of being alone |