Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Vergleichende und Internationale Erziehungswissenschaft

Forschungsseminar und Gastvorträge Winter 2021/22


 

Jakob Erichsen


HU Berlin

[28.10.2021]

Ich skizziere hier keine ferne, fiktive Zukunft. Alles, was ich anführe, habe ich gesehen.”
Projektbezogene fiktionale Erwartung und die entfuturisierte Zukunft.

 

Haiqin Ning


HU Berlin

[04.11.2021]

Mediendiskurs zu Referenzgesellschaften und PISA: ein Vergleich zwischen Deutschland und der VR China

 

Kathleen Falkenberg


HU Berlin

[11.11.2021]

For-profit providers in early childhood education and care: a Swedish-German success story?

 

Flavio Carvalhaes


Federal University of Rio de Janeiro / UFRJ

[18.11.2021]

Meritocracy for whom? Socioeconomic status, race, and performance in access to postsecondary education in Brazil

 

Julian Hamann


HU Berlin

[25.11.2021]

Leistungsbewertung in der Wissenschaft

 

Karin Tröber


HU Berlin

[02.12.2021]

Masterarbeit: Priorität Körpergröße - über die soziale Norm und die damit einhergehende Selektion, anhand der Körpergröße, innerhalb der heterosexuellen Partner*Innenwahl.

 

Projektgruppe (Florian Waldow, Marcelo Caruso, Peter Berger, Ana Werstätter Caravaca und WalterFritsch)


HU Berlin, FU Berlin

[09.12.2021]

Einblicke in das Projekt: Negotiating the Future of Education: The UNESCO’s Futures of Education-initiative and the OECD’s Future of Education and Skills 2030-initiative

 

- Sitzung für Studierende - 


 

[16.12.2021]

 

 

Jakob Erichsen


HU Berlin

[06.01.2022]

Wohin wird das führen? Antizipierte Folgeprobleme als bildungspolitisches Argument in der deutschsprachigen Digitalisierungsdebatte.

 

- Sitzung für Studierende -


 

[13.01.2022]

 

 

Susanne Ress


Universität Bamberg

[20.01.2022]

Representations of Humans, Nature and Climate Change in African and European School Curricula and UNESCO Frameworks

 

Nadine Bernhard, Nadine Dörffer*, Christian Imdorf*


HU Berlin, *Universität Hannover

[27.01.2022]

Opening the Black Box of Vocationally Oriented Schools in Germany: How do Organizational Structures and Pedagogical Practices Support Access to Higher Education?

 

Rachel Brooks


University of Surrey

[04.02.2022]

Higher education timescapes: Temporal understandings of students and learning'

 

Annina Förschler


Helmut Schmidt Universität Hamburg

[10.02.2022]

Where are we heading? New spatiotemporal forms of digital educational policy making: the case of a German Hackathon

 

Kathleen Falkenberg, Nadine Bernhard


HU Berlin

[17.02.2022]

Unsupervised leisure time and the “normal biography” of children in the GDR and other (post)socialist countries– Collective memory work on childhood memories of being alone