Current research problems and controversies in comparative and international educational science
The research seminar is aimed at Master's students and academics in the qualification phase, but is also open to guests. If you would like to participate regularly or in individual sessions, please contact kathleen.falkenberg@hu-berlin.de in advance. Location: Institute building - 21B Spandauer Straße 1 (SPA 1)
19.10.2023: Prateeksha Tiwari (University of Wien)
Constructing ‘Good Students’ in Policy and Practice: The intersection of educational imaginaries and technologies in rural primary schools in China and India
02.11.2023: Jakob Erichsen (University of Flensburg)
Die Genese der Zukunft am Modell. Zum argumentativen Einsatz von Prototypen in Bildungsreformen
09.11.2023: Haiqin Ning (HU Berlin)
Are Disadvantaged Students Benefiting? Qualitative research synthesis on the effectiveness of extended education
16.11.2023: Susanne Ress (TU Berlin)
Perspektivität als erziehungswissenschaftlicher Zugang zu postkolonialen Differenzverhältnissen in Bildung und Erziehung
23.11.2023: Anna Lohse (TU Berlin)
Higher Education in an Age of Disruption: A comparative study of internationalization policies in England, France and Germany reacting to Brexit and the COVID-19 pandemic
30.11.2023: Pujun Chen (University of Köln)
Kompetenzorientiertes Curriculum und ihre Umsetzung - Ein Vergleich am Beispiel der kaufmännischen Logistikausbildung zwischen China und Deutschland
07.12.2023: Fanny Isensee (HU Berlin)
Making the Grade: Reframing the formation of the age-graded classroom in New York City’s public schools (1805-1921)
14.12.2023: Ana Werkstetter Caravaca (FU Berlin)
The OECD’s Education and Skills from a Southern Lens – The case of Chile and Mexico
11.01.2024: Walter Fritsch (HU Berlin) Legitimitätswahrnehmungen von Stakeholdern bei der OECD und UNESCO im Vergleich
18.01.2024: Benedict Kurz (Universität Bielefeld) Lehrer*innenfortbildung in der globalen Bildungsindustrie: Zur Kooperation von Unternehmensstiftungen und Staat
25.01.2024: Florian Waldow (HU Berlin)
Friedrich Schneider und die Anfänge der Vergleichenden Erziehungswissenschaft im deutschsprachigen Raum
01.02.2024: Ana Werkstetter Caravaca, Walter Fritsch, Tobias Berger, Florian Waldow (FU Berlin, HU Berlin)
Can the Subaltern Speak to International Organisations? Marginalisierte Gruppen und Internationale Organisationen im Bildungsbereich
08.02.2024: Kathleen Falkenberg (HU Berlin)
Crisis as Business Opportunity. Transnational for-profit providers and the German early childhood education and care sector