Humboldt-Universität zu Berlin - Faculty of Humanities and Social Science - Higher Education Research

Talks

 
Co-Organisator Zimmermann, M. & Co-Organisator Mayweg-Paus, E. (2022, September) of the symposium "Teachers' pedagogical and reflective practices for teaching argumentation and dialogue". Presented at the Conference of the EARLI Special Interest Groups 20 ("Inquiry Learning") and 26 ("Argumentation, Dialogue and Reasoning"), Utrecht, Netherlands.
 
Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E., Detienne, F., & Baker, M. (2022, September). Teachers' collaborative and reflective activities about teaching dialogue and argumentation. Paper presented at the symposium "Teachers' pedagogical and reflective practices for teaching argumentation and dialogue" at the Conference of the EARLI Special Interest Groups 20 ("Inquiry Learning") and 26 ("Argumentation, Dialogue and Reasoning"), Utrecht, Netherlands.

 

Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E. (2022, September). Gemeinsamer Austausch zwischen Studierenden im Umgang mit konfligierenden Online-Informationen zu COVID-19. Vortrag für den 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Hildesheim, Deutschland.

 

Zimmermann, M. & Mayweg-Paus., E. (2022, July). University Students' Dialogues about Online COVID-19 Information. Paper presented at the 32nd International Conference of the Society for Text and Discourse, Online.

 

Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E. (2021, September). Kollaboration von Lehramtsstudierenden beim Reflektieren der Online-Informationsrecherche. Vortrag auf der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen für Pädagogische und Entwicklungs-Psychologie (paEpsy), Leipzig (Online), Deutschland.
 
Engel, O., Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E. (2021, September). Suchstrategien von Lehramtsstudierenden bei der Recherche nach Online-Informationen. Vortrag auf der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen für Pädagogische und Entwicklungs-Psychologie (paEpsy), Leipzig (Online), Deutschland.
 
El Zatoni, S., Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E. (2021, September). Professionelle Lernnetzwerke von Lehrkräften. Informelle Weiterbildung durch soziale Medien. Vortrag auf der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen für Pädagogische und Entwicklungs-Psychologie (paEpsy), Leipzig (Online), Deutschland.
 
Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E. (2021, August). Teachers' collaborative argumentation when reasoning the selection of online educational information. Presentation held at the 19th Biennial Conference of the European Association for  Research in Learning and Instruction (EARLI), Gothenburg, (Online), Schweden.
 
Ruwe, T., Zimmermann, M., & Mayweg-Paus, E. (2021, August). Building a Community of Practice to empower teachers in using open access educational resources. Poster presented at the 19th Biennial Conference of the European Association for  Research in Learning and Instruction (EARLI), Gothenburg, (Online), Schweden.
 

Mayweg-Paus, E. & Zimmermann, M. (2020). Reflektierte Informationsbeschaffung im Netz als professionelle Herausforderung für HochschuldidaktikerInnen, Hochschullehrende und Lehramtsstudierende. Vortrag auf dem 49. Jahrestreffen der Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik, Berlin.

 

Mayweg-Paus, E., Lampe, M., Zimmermann, M. & Jucks. R. (2019). Collaborative online discourses promote critical thinking. Poster presentation at the 29th International Conference of the Society for Text and Discourse 2019, New York, USA.

 

Mayweg-Paus, E., Zimmermann, M., Lampe, M., & Jucks. R. (2019, September). Kollaborative Online-Diskurse zur Förderung des Kritischen Denkens. Vortrag auf der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen für Pädagogische und Entwicklungs-Psychologie (paEpsy), Leipzig, Deutschland.

 

Zimmermann, M., Riehemann, J. & Jucks, R. (2017, September). Relevant or Irrelevant on YouTube? On the Role of Sidebars and Language Styles on Credibility Judgements. Poster at the 10th Conference of the Media Psychology Division, Landau, Germany.

 

Zimmermann M., & Jucks R. (2017, August). Trust them here? Trust them there? Impact of forum type on evaluation of information credibility. Presentation held at the 17th Biennial Conference (EARLI), Tampere, Finnland.

 

Zimmermann, M., & Jucks, R. (2016, June). Technical language use might not be appropriate! An experimental study on the use of technical language in different online health forums and its effects on trust and credibility. Paper presented at the 15th Conference (ICLASP), Bangkok, Thailand.

 

Zimmermann, M., & Jucks, R. (2016, July). When using technical language is inappropriate: Insights from online health advice. Paper presented at the 26th Annual Meeting of the Society for Text and Discourse, Kassel, Germany.

 

Zimmermann, M., & Jucks, R. (2016, September). Hier hätte er das besser nicht so formuliert! Angemessenheit von Fachsprachgebrauch in der Online-Gesundheitskommunikation und Effekte auf die Personenwahrnehmung. Vortrag für den 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.

 

Mayweg-Paus, E., Zimmermann, M., Thiebach, M., & Jucks, R. (2015, August). Discourse = Interactive? How to support interactive learning activities in online discourse. Paper presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Research in Learning and Instruction (EARLY), Cyprus, Greece.

 

Muck, C., Schiller, E.-M., Zimmermann, M., & Kärtner, J. (2015, September). Prävention sexualisierter Gewalt im Jugendalter: Kurzfristige Effekte einer universellen Präventionsmaßnahme. Poster presented at the 22th Conference of the German Division for Development Psychoogy (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.

 

Muck, C., Zimmermann, M., Schiller, E.-M., & Kärtner, J. (2015, September). Evidenz-basierte Prävention sexualisierter Gewalt bei Jugendlichen - Möglichkeit einer schulischen Präventionsmaßnahme. Paper presented at the 15thConferenceof the German Division for Pedagogical Psychology (PAEPS), Kassel, Germany.