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Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Vergleichende und Internationale Erziehungswissenschaft

Forschungsseminar Winter 2019/20


Gülnihal Duman


HU Berlin   

[24.10.2019]

„Die Bildungsaspiration türkischstämmiger Familien in Deutschland"

 
   

Miri Yemini


Tel Aviv University, Universitiy College of London

[31.10.2019]

“Re and de-contextualising Global Citizenship Education – systematic analysis of the scholarship in the field”

 
 

Sigrid Hartong* & Rita Nikolai**

* Helmut Schmidt Universität Hamburg, **HU Berlin

[07.11.2019]

“Transformations of Education Policy and Governance in the Digital Era: Cross-Country Reflections”

 
 

Annett Graefe-Geusch


New York University

[14.11.2019]

“Teaching for Peace and Integration: Teachers' Interpretations and Framings of Diversity in Berlin's Ethics Teaching”

 
 

Lektüresitzung


[21.11.2019]

Keita Takayama, Arathi Sriprakash, and Raewyn Connell, "Toward a Postcolonial Comparative and International Education", Comparative Education Review 61, no. S1 (May 2017 Supplement): S1-S24.

 
 

Tesfaye Kukem Semela


Hawassa University, Äthiopien

[28.11.2019]

''East Germany in the Horn of Africa: Some Reflections on GDR's Educational Intervention in Ethiopia.''

 
 

Lektüresitzung


[05.12.2019]

Edward Vickers (2019): Critiquing coloniality, ‘epistemic violence’ and western hegemony in comparative education – the dangers of ahistoricism and positionality, Comparative Education, DOI: 10.1080/03050068.2019.1665268

Silova, I., Millei, Z., & Piattoeva, N. (2017). Interrupting the coloniality of knowledge production in Comparative Education: Postsocialist and postcolonial dialogues after the Cold War. Comparative Education Review, 61(S1), S74-S102.

 
 

Anne Piezunka


WZB

[12.12.2019]

"Who has the expertise? Decision-Making of school inspectors"
 
 

Manuel Huonker


HU Berlin

[19.12.2019]

„Institutionen, Mythen, Ideale, Tabus - Rationalisierung & Projektion in der Weltkulturtheorie und Psychoanalyse"

 
 

Sitzung nur für Studierende


[09.01.2020]

 
 

Florian Waldow


HU Berlin

[16.01.2020]

wird noch bekannt gegeben

 
 

Haiqin Ning


HU Berlin

[23.01.2020]

„Mediendiskurs zu PISA und Referenzgesellschaften am Beispiel der Schulreform-Debatte: ein Vergleich zwischen Deutschland und China aus der Perspektive des ‚Policy borrowing and lending‘“

 
 

Nadine Bernhard


HU Berlin

[30.01.2020]

„Permeability as a Multi-dimensional Governance Task: Linking Vocational and Academic Worlds of Learning in the Knowledge Economy“

Jakob Erichsen


HU Berlin

06.02.2020

„Die Digitalisierung als massenmedial vermittelte Zukunftserwartung“

Franziska Primus


Örebro University

„Gender in multilateral education policy discourses on future expectations”