15.04. Gita Steiner-Khamsi (Columbia University/HU Berlin)
The seven temporalities of policy transfer, exemplified with the global School-Autonomy-with-Accountability (SAWA) reform
22.04. - DIGITAL - Saija Valvikki Volmari (University of Jyväskyla)
Space/time, progress, and education reforms: theoretical discussions and empirical examples
29.04. - HYBRID - Marcelo Marques (Universität Luxemburg),
Michelle Morais de Sa e Silva (Oklahoma University)
& Minju Choi (WZB Berlin)
How to measure change, “reform” and/or “policy adoption”: Legal and comparative perspectives and complications
06.05. - DIGITAL - Julia Gretzinger (HU), Rebecca Schmitz (HU)
Aktueller Stand der Masterarbeiten
13.05. - DIGITAL - Walter Fritsch (HU Berlin) (13 - 14:30 Uhr)
Inclusive Stakeholder Consultations at UNESCO and the OECD: Stakeholder Perspectives
20.05. - DIGITAL - Anja Giudici (University of Cardiff) (13 - 14:30 Uhr)
Standes- und Parteipolitik: Vergleichende Perspektiven auf die politische Dimension von Bildungsreformen nach 1945
27.05. - DIGITAL- Wanru Xu (Vrije Universiteit Brussel)
Chinese middle-class parents and their childrearing strategies in alternative education
03.06. - AUSFALL - wegen dies academicus
10.06. Haiqin Ning & Marianne Schüpbach (FU Berlin)
The Global and the Local: (Inter)nationale wissenschaftliche Impulse zur Förderung sozial bildungsbenachteiligter Schüler:innen mit Migrationshintergrund und ihre Anschlussfähigkeit für die deutsche Praxis am Beispiel multiprofessioneller Kooperation in Extended Education
17.06. Helen Seitzer (Uni Bremen)
From principles to practice: The diffusion of (equal) rights to education
24.06. Carlo Schmidt (Universität Stuttgart)
Zum Verhältnis "der" Gesellschaft zu "ihrer" Schule
01.07. Florian Waldow (HU Berlin)
Against mass schooling
08.07. Nicolas Aldunate (HU Berlin)
The impact of economic development and labor reality on the institutionalization of compulsory schooling in Chile (1850-1930).
15.07. Tomáš Kasper (Karls Universität Prag)
Sozialistische Pädagogik in der Krise. Der Fall der erziehungswissenschaftlichen Diskussion der 1960er Jahre in der Tschechoslowakei