Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Mathematik in der Primarstufe

Vorträge

Pohle, L. (2021). Chair of Symposium "Early Childhood Teachers' Professional Competence in Mathematics". EARLI 2021 (Virtual Conference), Gothenburg, Sweden.

 

Pohle, L., Eilerts, K., & Jenßen, L. (2021). Cognitive and affective-motivational dispositions and children's achievement in mathematics. EARLI 2021 (Virtual Conference), Gothenburg, Sweden.


Pohle, L., Hosoya, G., & Jenßen, L. (2021). The Impact of Early Childhood Teachers' Domain-Specific Instructional Quality on Children's Outcome. AERA 2021 Annual Meeting (Virtual Conference), Orlando, United States of America.


Pohle, L., Jenßen, L., Ma, C., Eilerts, K., & Blömeke, S. (2018). Performance as Part of Professional Competence. Indicators Measuring Preschool Teachers' Stimulation Quality. Theoretical Background and Empirical Testing. AERA 2018 Annual Meeting, New York City, United States of America.
 

Pohle, L., Jenßen, L., Eilerts, K., Eid, M., Koinzer, T., Jegodtka, A., Ma, C., Schmude, C., & Blömeke, S. (2018). Professionelle Kompetenz frühpädagogischer Fachkräfte. Theoretische Herleitung und empirische Prüfung von Qualitätsindikatoren zur Messung der Anregungsqualität frühpädagogischer Fachkräfte. 3. gemeinsame Jahrestagung der Deutschen Mathematiker-Vereinigung und der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Paderborn.
 

Pohle, L., Jenßen, L., Ma, C., Eilerts, K., & Blömeke, S. (2018). Performanz als Teilfacette professioneller Kompetenz. MiA-Num: Ein domänenspezifisches Beobachtungsinstrument zur Messung der Anregungsqualität frühpädagogischer Fachkräfte. 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Basel, Schweiz.

 

Pohle, L., Jenßen, L., Hosoya, G., Eilerts, K., & Blömeke, S. (2018). The link between preschool teachers' performance and children's outcome in mathematics. EARLI SIG5, Berlin.