Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Lehrbereich Historische Bildungsforschung

Beiträge

 

Isensee, F., Töpper, D. (angenommen zur Veröffentlichung).
Institutionalisierung von Entwicklungsnormen im Elementarschulwesen –Schülerentwicklung und Jahrgangsgruppierung in Preußen und den USA im 19. Jahrhundert.
In: Zeitschrift für Pädagogik.

 

Töpper, D., Isensee, F. (2020).
From «School Buildings» to «School Architecture» – School Technicians, Grand School Buildings and Educational Architecture in Prussia and the USA in the Nineteenth Century.
In: Historia y Memoria de la Educación 13 (2021), 375-423.

 

Caruso, M, Hof, B. E., Landahl, J., Riettiens, L., Roldán Vera, E., Isensee, F., Töpper, D. (2020).
Perspectives on Transnational and Transatlantic Research in History of Education. A Round Table Discussion on Its State of the Art, Challenges, and Future Directions.
In: F. Isensee, A. Oberdorf & D. Töpper (Hrsg.) Transatlantic Encounters in History of Education: Translations and Trajectories from a German-American, 276-301

 

Isensee, F. (2020).
“The Past and Present State of Education, in the United States, and in Foreign Countries” Foreign Education Systems in US Educational Periodicals, 1830–1890s.
In: F. Isensee, A. Oberdorf & D. Töpper (Hrsg.) Transatlantic Encounters in History of Education: Translations and Trajectories from a German-American, 151-164.

 

Isensee, F., Töpper, D. (2020).
The kids are alright – Let’s talk about our supervisors instead.
In: International Journal for the Historiography of Education 10(1),  S. 85-89.

 

Isensee, F., Wolter, A. (2017).
Nicht-traditionelle Studierende in internationaler Perspektive - Eine vergleichende Untersuchung
In: Zeitschrift Hochschule und Weiterbildung 2017(1), S. 13-23.