Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Lehrbereich Historische Bildungsforschung

Beiträge

Isensee, F., Töpper, D. (2021).
Institutionalisierung von Entwicklungsnormen im Elementarschulwesen –Schülerentwicklung und Jahrgangsgruppierung in Preußen und den USA im 19. Jahrhundert.
In: Zeitschrift für Pädagogik 2 (2021), 166-185.

 

Töpper, D., Isensee, F. (2021).
From «School Buildings» to «School Architecture» – School Technicians, Grand School Buildings and Educational Architecture in Prussia and the USA in the Nineteenth Century.
In: Historia y Memoria de la Educación 13 (2021), 375-423.

 

Töpper, D. (2020).
Review on Eckhardt Fuchs and Eugenia Roldán Vera: The Transnational in the History of Education – Concepts and Perspectives. Cham: Palgrave Macmillan 2019.
In: Historical Studies in Education / Revue d'histoire de l'éducation, 206-208.

 

Caruso, M, Hof, B. E., Landahl, J., Riettiens, L., Roldán Vera, E., Isensee, F., Töpper, D. (2020).
Perspectives on Transnational and Transatlantic Research in History of Education. A Round Table Discussion on Its State of the Art, Challenges, and Future Directions.
In: F. Isensee, A. Oberdorf & D. Töpper (Hrsg.) Transatlantic Encounters in History of Education: Translations and Trajectories from a German-American, 276-301

 

Töpper, D. (2020).
Objects that work: Monroe's "Cyclopedia of Education," its reception of German references and thoughts on objects as actors.
In: F. Isensee, A. Oberdorf & D. Töpper (Hrsg.) Transatlantic Encounters in History of Education: Translations and Trajectories from a German-American, 215-232.

 

Isensee, F., Töpper, D. (2020).
The kids are alright – Let’s talk about our supervisors instead.
In: International Journal for the Historiography of Education 10(1),  S. 85-89.

 

Töpper, D. (2020).
Der Weg zur Jahrgangsklasse – Zur Implementierung von Alter als Zuordnungs- und Gliederungseinheit im Schulwesen.
In: Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung (Frankfurt am Main: Peter Lang), S. 139-164.

 

 

Caruso, M., Töpper, D. (2019).
Schooling and the Administrative State: Explaining the Lack of School Acts in Nineteenth-Century Prussia.
In: School Acts and the Rise of Mass Schooling, Westberg, J., Boser, L., Brühwiler, I. (Hrsg.), S. 41-66, New York: Palgrave.