Forschung
Dr. Farriba Schulz
• Bilderbuchforschung
• Kindheitsbilder in der Kinder- und Jugendliteratur und ihren Medien
• Ästhetisches Lernen und (Visual) Literacy
• Mehrsprachigkeit im Deutschunterricht der Grundschule
Drittmittelprojekte
09/2023– 09/2026 |
in Kooperation mit University of Malta, University of Wroclaw & Amnesty International Poland: Seen & Heard: Young People's Voices and Freedom of Expression; Erasmus+ KA220-HED - Cooperation Partnerships in Higher Education |
01/2022-03/2023 | mit Maureen Maisha Auma & Melanie Ramdarshan Bold: Inclusive Children’s Literature in the Scottish and German Primary Classrooms: A Participatory Action Research Approach to Reading for Pleasure; The Royal Society of Edinburgh |
10/2021-08/2022 | mit Bettina Kümmerling-Meibauer: Sammelband Transformation and Continuity: Political and Cultural Changes in Children’s Literature from the Past Century to the Present Day (Winter Verlag); Max Traeger Stiftung |
2021 | mit Petra Anders & Bettina Kümmerling-Meibauer: 15th International Child and the Book Conference https://www.cbc2020.org; Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG); Max Traeger Stiftung |
seit 2017 | Ästhetische Bildung und Sprachbildung – kooperative Bildungsprozesse; Potsdam Graduate School |