Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Abteilung Medienbildung in Schule und Hochschule

Publikationen

Faust, A., & Mayweg-Paus, E. (2024). Empowering Tomorrow's Minds: A Comprehensive Framework for Teaching Non-Technical Students to Think Critically about AI. In H. Crompton, D. Burke. (Eds.), Artificial Intelligence Applications in Higher Education: Theories, Ethics, and Case Studies for Universities (p. 73-89). Routledge. doi: 10.4324/9781003440178

 

Faust, A., Dröge, M., & Odebrecht, C. (2023. Assessment of AI literacy – Development and testing of a customizable set of items. INFORMATIK 2023 Gesellschaft für Informatik e.V., https://doi.org/10.18420/inf2023_31

 

Faust, A., & Lachmann, M. (2022). Gamification als digitales Anreizsystem in Unternehmen. Controlling, 34(1), 72-74. https://doi.org/10.15358/0935-0381-2022-1

 

Faust, A. (2021). The Effekts of Gamification on Motivation and Performance, Springer Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35195-3

 

Lachmann, M., Faust, A., & Getzin, F. (2017). Nachhaltigkeitscontrolling. eine anwendungsorientierte Erweiterung der Controllingkonzeption. In A. Hoffjan, T. Knauer & A. Wömpener (Hrsg.), Controlling. Konzeptionen - Instrumente - Anwendungen. Unter Mitarbeit von Wolfgang Berens (S. 127-139). Schäffer-Poeschel Verlag; Schäffer-Poeschel Verlag für Wirtschaft Steuern Recht GmbH.